
Mensen met schizofrenie krijgen al tientallen jaren de verkeerde behandeling. In een stappenplan wordt een nieuwe route uitgelegd, die onder meer voert langs genetische screening, allergietests, een suikerarm dieet en een orthomoleculaire behandeling op basis van vetzuren en hoge doses vitaminen en mineralen, zoals vitamine B3, vitamine B6, selenium en zink.
Laatste nieuws
26/08/10 - Vitamine E-rijke voeding vermindert op de lange termijn het risico van dementie en de ziekte van Alzheimer. Aan de Nederlandse studie namen 5395 personen deel van 55 jaar en ouder. Ze hadden geen dementie. Aan het begin van het onderzoek werd informatie verzameld over hun voedingspatroon. Vervolgens werd het risico van dementie en alzheimer gerelateerd aan de inname...
07/07/10 - Seleniumsuppletie tijdens de zwangerschap kan een postnatale depressie voorkomen.
Aan de studie namen 166 vrouwen deel die in het eerste trimester van hun zwangerschap waren. Het was de eerste keer dat ze zwanger waren. Ze werden willekeurig in twee groepen verdeeld en werden tot het einde van de zwangerschap behandeld met 100 mcg selenium of een placebo....
07/07/10 - Suppletie met chroompicolinaat verbetert de geheugenfunctie bij ouderen met een verhoogd risico van cognitieve achteruitgang.
Aan de studie namen 26 ouderen deel. Ze werden willekeurig in twee groepen verdeeld en kregen gedurende 12 weken dagelijks 1000 mcg chroom (als picolinaat) of een placebo. Voor aanvang van de suppletieperiode en in de laatste week werd...
14/06/10 - Suppletie met het visvetzuur EPA vermindert symptomen bij kinderen met ADHD. Een toename van de concentratie EPA en een afname van de concentratie omega 6-vetzuren leidt tot een verbetering.
Aan de studie namen 92 kinderen deel in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Ze werden willekeurig in een supplement- en placebogroep verdeeld. De kinderen in de supplementgroep...
14/06/10 - De vitaminen B6 en B12 verminderen de kans op een depressie bij ouderen. Een relatief aanzienlijke verhoging van de inname van beide vitaminen leidt tot een afname van depressieve klachten. Dit blijkt uit een studie gepubliceerd in de American Journal of Clinical Nutrition.
Aan de studie namen 3503 65-plussers uit Chicago deel. De ouderen verbleven in een...